Skönt att jobba i alla fall...

Det var jobbigt att jobba i dag, svårt att koncentrera mig, tankarna flöt hela tiden i väg på annat, och inte blev det bättre av att programmen inte fungerade fullt utan då och då fick för sig att strejka. På något vis kändes det ändå skönt att ha något vettigt att göra och inte bara "vara", utan tänka och göra bra saker. Välkända saker som jag kan.
 
Det positiva ur situationen är väl att jag och två systrar nog har lite bättre kontakt med varandra nu, eller ja, den ena har jag haft bättre kontakt med rätt länge nu, men den andra har det ju skurit sig med. Vi pratar åtminstone igen med varandra, det är lite mer än vad man kan säga om andra kanske, vilket är sorgligt.
 
Just nu är jag mest trött och uppgiven på allt. Visst, det kunde vara betydligt värre, å andra sidan, det kommer ju att bli värre ändå, det är bara en fråga om när, det är slitigt att veta. Döden är ju en naturlig del av livet och fler kommer att dö, nu vet jag hur det kommer att bli. Tro mig, jag vill inte vara delaktig i det. Jag tror jag ska planera min egen begravning och allt redan nu så att allt redan är klart när jag dör.Tror det kan underlätta....
 
I morgon ska jag inte jobba, är ledig, för ett besök på vårdcentralen och ta blodprover och gå till astmasköterskan. Ska bli intressant att se om jag har någon järnbrist nu. Tar ju inga järntabletter trots att jag borde, men min mage fixar inte det, så jag och läkaren kom överens om att kolla järnet då och då och istället ge mig järninfusion vid behov. Inte mig emot, då slipper jag få så ont i magen! Om hård i magen liksom vore det enda bara så vore det ok, men smärtan tabletterna medför är inte att leka med alls! Astman är nog som den ska vara, känns bra faktiskt. Jobbigt när det är mycket parfym och djur jag inte tål samt när det är kallt, men i övrigt fungerar det bra nu! Det här med parfym är en gåta.... en dag på jobbet när jag kom på morgonen och skulle stämpla in luktade det bara parfym i korridoren. Vem har parfym på sig när man går till en vårdcentral?? Vem är så dum? Alldeles för många.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Eithne.blogg.se

Det som var, det som är och det som det kan bli.

RSS 2.0