Ljudböcker

Har äntligen sådär 8 månader in på året, tagit tag i att lyssna på ljudböcker, mitt nyårslöfte. Nu minns jag inte exakt antal- 35 tror jag det är och inte 32 som jag tidigare trodde, som jag ska ha lyssnat ut till och med den 31 december 2022. Det är rätt många. Förra året lyssnade jag på 32 så det är absolut inte omöjligt.
 
I går lyssnade jag ut boken jag påbörjade typ för... tja, månader sedan. var det ens i år?! Tess Geritsen och "Jag vet en hemlighet". Som vanligt bra! Men jag har haft svårt för att få ro att lyssna på böcker. Har föredragit tystnad, och när det funkat så har jag lyssnat på musik eller tittar på film/serier. Böcker kräver ändå ett visst mått av engagemang och jag har inte orkat det.
 
I går lyssnade jag ut en bok som jag också började förra året, "Nordkorea- 9 år på flykt från helvetet" av Eunsun Kim. Intressant berättelse om livet i Nordkorea! Gräsligt att en ledare för ett land låter människor svälta ihjäl. Eller dödar dem för bagateller.Håller dem gisslan i sitt eget land. Finner inga ord för grymheten det innebär.
 
Nu lyssnar jag på en Sofie Sarenbrant-bok. "Tiggaren" heter den. Är 7 timmar kvar så den lär jag vara klar med i veckan nu hoppas jag, sedan får jag inte ge upp försöket att nå mitt mål..... Tycker inte Tiggaren är så jättebra dock, ok men inte mer.
 
Det blir i alla fall snart tredje boken på min lista så skam den som ger sig.
 
I helgen tog jag tag i alla mina bokmärkta youtubemusikflikar. Har ju konto på Youtube, två konton till och med, ett gratis och ett premium som jag betalar för. Nej jag och Spotify har aldrig kommit överens faktiskt. Youtube Premium har jag på min surfplatta, det är där jag lyssnar på musik, inte på min telefon, där har jag Nexstory också för ljudböckerna (på surfplattan alltså). På datorn har jag gratisYoutube, men visste inte att jag hade ett konto där.... nåja, det gjorde inte ont precis, att få veta!
 
Så jag skapade en kanal på mitt gratiskonto och la in alla mina flikar där i en spellista istället och tog bort bokmärket. Nu har jag 200 låtar där och inga bokmärken i bokmärkesfältet, visserligen många fler kvar att fixa på annat ställe...men tja, med lite övertalning insåg jag fördelen med att ha det så... Insåg att jag har rätt mycket musik sparat och det är ingen ny musik, känner mig gammal plötsligt.
 
Jag har i veckan sett färdigt på sista avsnittet i sista säsongen av Tredje Skiftet. Sorgligt nästan. En bra serie! Frågan är ju nu vad jag ska se på istället, ännu har inte The Walking Dead börjat liksom. Finns ju rätt mycket jag har på min visningslista, både där och på andra ställen, men tja, nu orkar jag inte riktigt dra igång det projektet, så jag hoppar från det ena till det andra istället.
 
Får väl se om jag hittar något innan oktober när The Walking Dead börjar igen. Sista 8 avsnitten i absolut sista säsongen som går någonsin. Hur tusan kommer säsongen att avslutas? Serien. Det kommer blir flera spin off-serier tydligen, hörde att i alla fall en ska gå på Amazon prime.Var de andra ska gå att se är väl inte klart ännu.
 
Nu ska jag vila, är sjukt trött i dag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Eithne.blogg.se

Det som var, det som är och det som det kan bli.

RSS 2.0