Rörig hjärna en lördag.

Känner mig fortfarande så gräsligt trött så i dag har jag inte alls gjort mycket. Sovit länge, gått och vilat lite till mitt i allt igen.Tittat lite på Youtube, fann en version av My Heart Will Go On jag hörde för en herrans massa år sedan, som jag gillade redan då, den bästa versinonen som gjorts, i mitt tycke alltså. När jag läste kommentarerna under klippet såg jag att jag helt klart inte är ensam om att tycka att den versionen är den enda rätta.
 
 
Jag fann även ett klipp där man intervjuade han som spelade Tom och hon som spelade Kate i The Flyinge Doctors, det är visst 35 år sedan i år det sändes första gången. Tänk att det verkligen är så länge sedan! Nu tittar jag inte på TV längre eftersom jag inte hör ljudet så bra, skruvar jag upp blir det för högt, bilden är för långt från soffan så det jag ser suger också.... bättre med datorn med andra ord, men jag minns ändå känslan att slänga sig framför TVn framför ett avsnitt av Doktorn kan komma en gång i veckan, och ALDRIG missa det, komma springandes i hög hastighet om man råkade vara lite sen... Har sett om serien gång efter annan, TV4 har haft den på play och så har jag sett avsnitten på Youtube innan någon kom på det och plockade bort alla, tradigt, vill se dem igen. Nu när det är 35 år borde kanske någon sända dem igen.... SVT? TV4? Hallå?
 
Planterade lite rädisor förra helgen, de har börjat komma upp nu. Ja, eller EN har börjat visa snoken lite åtminstone. Sår man eller planterar man rädisor? Sår. Alltså sådde jag. Sorry. Och jag sådde majs också då? Där har en kommit upp, men det är flera veckor sedan nu, seeegt liksom. Sådde dem bara för att få lite grönt på balkongen, inte för att få majs, fast tackar förstås inte alls nej till det om det beslutar sig för att börja växa majs. Tomatplantorna vattnar jag och hoppas på tomater, fasen vet om jag lyckas dock? De ser som vanligt lite tråkiga och hängiga ut, tyckte en så lite övervattnad ut och de andra blev plötsligt mörkgröna.
Jag tror jag hatar sådant här med plantor...... Förutom en blomma jag fick förra året i födelsedagspresent som växer så det knakar, men vet inte vad den heter. Den har blommat med vita blommor och jag tycker att den borde blomma igen och visa att den trivs, inte bara växa! Det måste vara någonslags klätterblommar av något slag, men jag har ingen aning alls vad den heter, hade varit intressant, inte vet jag hur man ska sköta om den heller så jag vattnar den typ...men den växer i alla fall.
 
Nästa vecka är en vecka som är rätt tuff. Mycket att stå i, lite tid för återhämtning. Nästa helg är barnfri, gissar att jag kanske kommer sova mest då.
Måndag, jobba "delad tur" med början kl 7 (-9) och sedan se Annika kl 11, hem så fort jag kan för att jobba resten, typ 14-16, utvecklingssamtal 16.15. Tisdag jobba på plats och sedan gruppverksamhet på synmottagningen som flyttat så blir en söt lång promenad dit och likaså tillbaka...., onsdag åker jag till Nyköping + jobbar 4 timmar, torsdag hem från Nyköping, fredag jobbar jag + samtal från psykologen på synmottagningen. Och sedan äntligen helg. Däremellan någonstans ska jag hämta medicinenen jag beställt. I Lund, så får väl bli på tisdag då.
 
Biljetter är köpta. Ledsagning till och mellan och från tågen är beställt, hotell är bokat och betalt. Packa ska jag göra- får inte glömma några viktiga pinaler inklusive mig själv. Och att åka då. Men jag är så förvirrad att jag knappt har koll på något just nu! Men det ska nog gå bra ändå! Allt brukar ju gå bra, men det brukar inte vara så rörigt i min skalle som den här gången, så det känns lite extra stressigt känner jag. Många känslor i omlopp.
 
Veckan därpå är än så länge något lugnare, får se vad som kommer att bokas in där, blir nog en del. Därefter kommer ytterligare en tuff vecka jag inte vill tänka på riktigt. Tar en dag i taget just nu för att stå ut, känner att det är alldeles för mycket, även på jobbet. Rörigt där, för mycket att stå i, men jag prioriterar och håller i det ändå, det fungerar än så länge. Bra att ha ett schema tycker jag.
 
Nåja, nu ska jag välja ut en bra film att se. Eller kanske en mindre bra?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Eithne.blogg.se

Det som var, det som är och det som det kan bli.

RSS 2.0