Ruby

Är trött och hängig och ser fram emot att få sova i natt! Har drömt lite konstiga drömmar de senaste nätterna och förstås vaknat lite väl ofta. Trist, men inget nytt under solen för mig. Drömmarna är dock. Minns inte dem nu eftersom jag minns dem bara när jag vaknar och reflekterar "vad fan var det jag drömde egentligen???????????" och så försvinner det ur hjärnkontoret sedan. Men det var i alla fall röriga drömmar, handlade liksom allt samtidigt och väldigt otydliga.
 
Tittar på klipp om Ruby dobermannen. Sådan häftig dobermann. Hon föddes samma datum som Enya, fast år 2014 istället för år 2000. Synd att hon behövde bli sjuk och dö, var verkligen en befrielse att se en så trevlig dobermann med en så trevlig husse, man såg kärleken emellan dem och det tycker jag är ovanligt.Men när man ser/såg de två ihop så förstår man varför jag älskar dobermann, varför det är min absoluta favoritras. De är verkligen perfekta och slår alla andra raser med hästlängder på riktigt. Saknar att ha dobermann, det här tänkande hos dem, begåvningen, samtalen, att de fattade vad jag sa och själv älskade att utmanas. Underbart!
 
Här är de två, Ruby och ägaren Charles.
 
 
Håller på att röja i förrådet igen. Det blir en del bortskänkes faktiskt, jag har ju sparat en del, men nu åker det till second hand. Ser fram emot ett typ tomt förråd, blir så mycket enklare för mig att flytta sedan så småningom när det kommer på tal igen i framtiden. Inte fel. Inte heller att rensa i sitt liv. Både fysiskt och bildligt.
 
Har vaccinerats med dos fyra nu, i går. Mår helt ok, enda biverkningen är ömhet när jag ligger på armen och när jag lyfter den. Samma som de andra tre gångerna. Förhoppningsvis slipper jag få covid på ett tag. Om jag nu inte redan hade det nyligen trots allt, men den sjukdomsperioden verkar mest skum tycker jag.Sjuk med förkylningssymptom i mindre än ett dygn ens, sedan helt bra igen. Men visst, varför inte, det skulle ju kunna vara så.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Eithne.blogg.se

Det som var, det som är och det som det kan bli.

RSS 2.0